poniedziałek, 25 marca 2013

Pokochaj Olej Rzepakowy!


Pokochaj Olej Rzepakowy!




,,Celem kampanii „Pokochaj olej rzepakowy” jest podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej. Badania postrzegania oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich i łotewskich konsumentów pokazują, że olej rzepakowy, zwany „oliwą północy”, jest niedoceniany, a wiedza na temat jego walorów odżywczych, doskonałego składu i kulinarnych zalet bardzo powierzchowna i niepełna." pokochajolejrzepakowy.pl/o-akcji


Olej rzepakowy w mojej kuchni.


Olej rzepakowy w mojej kuchni ma swoje zastosowanie od kiedy pamiętam. Sięgam po niego najczęściej.

 A dlaczego?

-Olej rzepakowy ma wysoką temperaturę dymienia.
-Nie zmienia smaku potraw.
-Ma neutralny zapach.
-Jest źródłem witamin i zdrowych kwasów tłuszczowych.
-Łatwiej możemy go odsączyć dzięki czemu potrawy są mniej kaloryczne.
-Może być stosowany na zimno jak i na ciepło.
-Jest uniwersalny i praktyczny.



Przed pieczeniem mięsa zawszę przygotowuję aromatyczną marynatę. Mieszam ulubione zioła, suszone warzywa i inne przyprawy z olejem rzepakowym. Tak przygotowaną marynatą nacieram mięso i chowam do lodówki. 

Dobrej jakości olej rzepakowy jest według mnie niezastąpiony na patelni. W dodatku przygotowane na nim potrawy łatwiej można odsączyć z nadmiaru tłuszczu przez co są nieco mniej kaloryczne.

Od dłuższego czasu używam również oleju rzepakowego do pieczenia ciast. Jeszcze nigdy się nie zawiodłam, a wszystkie przepisy musiałam nieco zmodyfikować. Zazwyczaj, gdy chciałam zmniejszyć kaloryczność wypieku dodając mniej masła lub margaryny spotykało mnie końcowe rozczarowanie, ciasto nie smakowało tak jak wcześniej. Zauważyłam, że ograniczenie tłuszczu przy pieczeniu nie musi się skończyć porażką, gdy zamiast masła użyjemy oleju rzepakowego.

Olej rzepakowy to według mnie jedyny odpowiedni tłuszcz do wyrobu majonezu ze względu na swój neutralny smak i zapach oraz walory zdrowotne.




Bardzo dziękuję portalowi Uroda i Zdrowie za zaproszenie do wzięcia udziału w tej akcji..
Serdecznie zachęcam do odwiedzenia strony:

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. O wielu dobroczynnych właściwościach oleju rzepakowego już słyszałam, dlatego na dobre zagościł w mojej kuchni :) To co dla mnie najważniejsze, to to, że obniża on poziom cholesterolu we krwi.

    OdpowiedzUsuń
  3. hm.... ja tam od kad pamiętam używam jedynie oleju rzepakowego i oliwy z oliwek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też brałam udział w tej akcji. Zawsze używam oleju rzepakowago, wcześniej już słyszałam o nim wiele dobrego i jest tani :)

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie dziś dostałam paczuszkę... powiedz mi tylko, do czego to jajo służy? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest szejker :D Mieszasz w nim np. olej z ziołami żeby powstał sos do sałatki :)

      Usuń