niedziela, 13 września 2015

Rolada z wędzonym łososiem, szpinakiem i twarożkiem.


Rolada z wędzonym łososiem, szpinakiem i twarożkiem. 


 Uwielbiam szpinak, lubię wędzonego łososia a twarożek ziołowy tu idealnie się komponuje. Przepis znalazłam w gazetce świątecznej jakiegoś marketu w grudniu i wtedy też pierwszy raz robiłam tę roladę. Miałam pewne obawy, że może te ciasto szpinakowe mi nie wyjdzie, że ciężko będzie zwinąć roladę. Przepis okazał się prosty a to co niego wyszło pyszne, dlatego chętnie się z Wami podzielę :).





Składniki:
  • 350 gram mrożonego szpinaku
  • 3 jajka (XL)
  • 3 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki soli
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 200 g wędzonego łososia w plastrach
  • opakowanie ziołowego serka twarogowego 

Szpinak musimy rozmrozić i dobrze odcisnąć z nadmiaru wody na gęstym sicie. Łączymy go z solą, gałką muszkatołową, przeciśniętym przez praskę lub startym czosnkiem oraz żółtkami. Białką ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do szpinaku. Delikatnie mieszamy. Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Blaszkę o wymiarach 28x40 cm wykładamy papierem do pieczenia. Możemy go delikatnie natłuścić. Na blaszkę wykładamy masę szpinakową. Wyrównujemy wierzch i wstawiamy do piekarnika na 20 min.. Gdy ciasto wystygnie przekładamy je na blat i zdejmujemy papier. Smarujemy je serkiem a na serku układamy plastry łososia. Roladę zwijamy dosyć ciasno w roladę. Owijamy ją w folię i wkładamy do lodówki na minimum 2-3 godziny. Przed podaniem odwijamy z folii i kroimy w plastry :)


Smacznego!



2 komentarze:

  1. Przyznam się że nie raz chciałam zrobić roladę ale nie wierzyłam że to się może udać.
    Chyba jednak zaryzykuje i spróbują zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm jak smakowicie to wyglada !


    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń