czwartek, 26 listopada 2015

Łatwy sernik pieczony kokosowy z dodatkiem masła orzechowego.


 Łatwy sernik pieczony delikatnie kokosowy z nutą masła orzechowego.


Pieczenie ciast i deserów nie jest moją mocną stroną, jednak ten sernik jest bardzo łatwy w przygotowaniu, delikatny, odpowiednio mokry i zawsze się udaje.  




Składniki:

Spód:
- 200 gram kruchych ciasteczek o smaku kokosowym
- 2 duże łyżki miękkiego masła
- duża łyżka masła orzechowego

Masa:
- 1 kg twarogu zmielonego dwukrotnie
- 4 jajka (L)
- szklanka cukru
- 2 szklanki wiórków kokosowych
- 3 łyżki budyniu waniliowego
- 2 łyżki masła orzechowego
- 100 g miękkiego masła
- 200 g śmietany 30%

Polewa:
- 4 łyżki masła orzechowego
- 2 łyżki śmietanki 12%
- 2 łyżeczki kakao
- pół szklanki wody
- 2 łyżki cukru pudru


Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia. Nastawiamy piekarnik na 150 stopni (dolna i górna grzałka, bez termoobiegu).

Ciasteczka kruszymy i mieszamy (ucieramy) z miękkim masłem i masłem orzechowy. Wykładamy nimi spód tortownicy dociskając łyżką.

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i miksujemy do momentu aż się połączą. Nie ubijemy oddzielnie białek, nie ucieramy żółtek, po prostu wrzucamy wszystko do miski - proszę mi zaufać :)

Przekładamy masę do tortownicy i wkładamy do piekarnika na ok.1,5 h. Pilnujemy podczas pieczenia, jeżeli sernik robi się zbyt ciemny u góry wyłączamy górną grzałkę i pieczemy na dolnej.
Sernika nie sprawdzamy wkładaniem patyczka, to nic nie da, można dotknąć delikatnie wierzch i sprawdzić, czy nie jest luźny. Nie otwieramy piekarnika podczas pieczenia. Po upieczeniu zostawić sernik na pół godziny w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami, Z tortownicy wyciągać dopiero po całkowitym wystudzeniu.

Polewa - składniki płynne umieszczamy w małym rondelku, podgrzewamy na wolnym ogniu, dodajemy składniki sypkie i masło orzechowe, mieszamy do momentu połączenia się składników.



3 komentarze:

  1. wygląda dostojnie:)))
    nigdy nie jadłam sernika z nuta kokosową, ale zachęciłaś mnie i przy najbliższej okazji spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to nie lubię kokosów, choć mój mąż je uwielbia, więc ten przepis zdecydowanie pod niego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki, a kokos kocham, więc już chyba wiem, co upiekę na weekend. Przepis zapisuję. Jak się sprawdzi to podziałam też na święta. :)

    OdpowiedzUsuń