sobota, 28 listopada 2015

Barszcz czerwony / zupa buraczkowa z ryżem.


Barszcz czerwony / zupa buraczkowa z ryżem.

"Zupa buraczkowa" była moją ulubioną w dzieciństwie, do dziś pozostał mi do niej ogromny sentyment i nie potrafię przejść obojętnie obok aromatycznego czerwonego barszczu. Moja Mama przygotowywała ją zawsze z ziemniaki, jednak wersja z ryżem smakuję mi bardziej, dlatego takim przepisem dziś się z Wami dzielę :)




Składniki:
- 1,2 litra bulionu
- 4 łyżki ryżu
- ok. 400 gram tartych buraczków ze słoika zaprawionych sokiem z cytryny i cukrem, ja używam buraczków własnej uprawy i "produkcji", są one słodkie i pełne smaku
- pieprz, sól, majeranek do smaku
- 2 łyżki tłustego mleka



Bulion zagotowujemy i wrzucamy do niego przepłukany ryż oraz starte buraczki. Gotujemy na wolnym ogniu do momentu aż ryż będzie odpowiednio miękki. Doprawiamy do smaku i zabielamy mlekiem, gotujemy jeszcze chwilę i podajemy :)
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz