poniedziałek, 23 listopada 2015

Z czekoladą: Idealne muffiny potrójnie orzechowe. Z masłem orzechowym, kremem czekoladowo-orzechowym i orzechami ziemnymi.


 Z czekoladą: Idealne muffiny potrójnie orzechowe. Z masłem orzechowym, kremem czekoladowo-orzechowym i orzechami ziemnymi.

Chociaż moja skromność rzadko pozwala mi wysoko oceniać swoją pracę, muszę tym razem powiedzieć, że te muffiny są nieziemskie, idealne, przepyszne! :) Wilgotne, odpowiednio słodkie, delikatnie słone i przyjemnie orzechowe.



Składniki na 12 muffinek standardowej wielkości:
- 2 szklanki (250 ml) mąki typ 405
- 2/3 szklanki cukru
- 1,5 łyżeczki sody
- szklanka mleka 3,2%
- 0,5 szklanki oleju
- 2 jajka (L)
- garść solonych orzechów ziemnych
- 6 czubatych łyżeczek masła orzechowego
- 6 łyżeczek kremu czekoladowo-orzechowego



Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni, ustawiając na dolną i górną grzałkę (bez termoobiegu).

1. Łączymy suche składniki:
* 2 szklanki (250 ml) mąki
* 1,5 łyżeczki sody
* 2/3 szklanki cukru

2. W drugiej misce łączymy za pomocą trzepaczki składniki mokre:
* 0,5 szklanki oleju
* szklanka mleka
* 2 jajka


3. Do składników mokrych wsypujemy składniki suche i całość mieszamy łyżką. Jeżeli ciasto wydaje się zbyt rzadkie można dodać jeszcze trochę mąki, gdyby wyszło zbyt gęste dolać odrobinę mleka.

4. Orzechy rozdrabniamy w moździerzu, lub przekładamy w ściereczkę i zgniatamy tłuczkiem.

5. Formę na muffiny wykładamy papilotkami.


6. Nakładamy do papilotek po łyżce ciasta (do ok. 1/3 wysokości), kładziemy ma środek pół łyżeczki masła orzechowego i przykrywamy to dwoma łyżkami ciasta (na ok. 4/5 tj. 80% wysokości papilotki).

7. na wierzch nakładamy po pół łyżeczki kremu czekoladowe a następnie posypujemy górę orzeszkami.

8. Muffiny pieczemy przez ok 15-20 minut.


Smacznego!! :)

  Moje wypieki. Wielki powrót

Biorę udział w akcji na Durszlaku i walczę o świetną nagrodę - książkę Doroty Świątkowskiej "Moje wypieki. Wielki powrót".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz